Jan
7
2008

Bootylicious

Mashup bootlegi, oziroma bastard pop – kot je gibanje, ki jih spremlja nekdo bistroumno poimenoval – so koncni produkt tega, ce bi v stiskalnico zmetali Musique Concrete, magnetofonske trakove, Williama Burroughsa, Kurta Schwittersa, Alvina Luciera, sampler, DJ Kool Herza, par gramofonov in mixer, DJ Grandmaster Flasha in en laptop.
Kar ho??em povedati je, da ne gre za nekogar??njo domislico izpred parih let, ampak da bootlegi v sebi nosijo pomemben del zgodovine. Pomemben zato, ker tudi ??e ??e niste sli??ali za ni?? in nikogar od na??tetih, se je treba zavedati, da brez njih in kopice podobno misle??ih, sodobna popularna kultura – muzika in particular – ne bi izgledala tako kot smo je vajeni.
Zvesti privr??enci, ki se ukvarjajo z iskanjem korenin, za??etkov te zvrsti, bodo trdili, da jih je nemogo??e to??no locirati v zgodovini. Najprej se navezujejo na sampler in revolucijo, ki jo je povzro??il v elektronski glasbi, nato grejo nazaj do tehnike cut-up, ki jo je populariziral William S. Burroughs, ??e pred njim pa surrealisti; potem se vra??ajo k Pierru Schaefferju in ideji Musique Concrete; tu pa se zadeva ponovno odpre – z raznoraznimi avantgardnimi gibanji in skladatelji, za??en??i z dadaizmom, gibanjem Cabaret Voltaire in Kurtom Schwittersom ter skladatelji Johnom Cageom, Charlesom Ivesom in Igorjem Stravinskim. Skratka, gre za zmuzljiv koncept, ki se napaja pri prakti??no vsem, kar se je v kulturi in umetnosti zgodilo v zadnjih sto letih in v resnici bolje kot karkoli drugega predstavlja dana??njo postmodernisti??no realnost, kjer ni ni?? svetega, ni?? prepovedanega.

??e ob strani pustimo pionirje, kot so Negativland in Evolution Control Comitee (poleg razvpitega primera Public Enemy, so bili vpleteni v prvo resno sodno obravnavo glede avtorskih pravic in samplanja, slovijo pa tudi po svojem komadu Rocked by Rape, ki, hmm, v resnici povzema vse kar ravnokar prebirate) in se posvetimo temu kar mashupi predstavljajo danes, je s stvarjo takole:
Smells Like Teenage Booty (Nirvana – Smells Like Teen Spirit vs. Destiny’s Child – Bootylicious) je bil prvi veliki mashup hit, ki ga sicer pripisujejo dvojcu 2 Many DJs, vendar je tako in tako ??e zdavnaj postal urbana legenda in avtorstvo niti ni tako pomembno, z veliko hitrostjo pa mu je sledila prava poplava teh (pol)izdelkov.
Danes lahko prakticno vsak mozoljavec, skrit v kleti za svojim napimpanim kompom, sestavi kaj podobnega (kar je konec koncev ??ist ok), vendar ??lovek hitro ugotovi, da je vsa stvar v resnici zelo cheap in se mu niti pod razno ne da brskati ??ez nepregledne bajte mp3-jev, da bi mogoce na??el nekaj dejansko spodobno izdelanih. Na ??alost je pa?? tako, da le sem in tja naletite na kak??en biser, kot je na primer tale (Kylie Minogue – Can’t Get You Out Of My Head vs. New Order – Blue Monday).
Veliko bolj sem naklonjen DJem, ki podobne vragolije zganjajo za gramofoni – tak je eden mojih najljub??ih mixov vseh ??asov, Uneasy Listening, ki sta ga v ??ivo name??ala DJ Z-Trip in DJ P.
Verjetno je ??e postalo jasno, da temu “ustvarjalnemu toku” prav zaradi hiperprodukcije in posledi??no 90% dreka nisem prevec naklonjen, ??eprav priznam, da so nekatere lepljenke naravnost genialne in imam na kompu ??e vedno nekje skrit folder z vsemi najljub??imi booty-i, tko, za vsak slucaj ;)
Povod za tole pisarijo pa je bila v resnici tale stran, ki jo je na??el KruH in kjer je objavljena kolekcija leto??njih mashup favoritov, po izboru fotr??kov iz San Fransisca. Tistim, ki jih vsa stvar morda zanima podrobneje bom predlagal ??e knjigo Words and Music Paula Morleya in pa mix, ki se neposredno navezuje na omenjeno knjigo – DJ Foodov Raiding the 20th Century, kjer v eni uri glasbene norosti, spoken-word obskurnosti in zvocne manipulacije dobite tocno to, kar je obljubljeno v naslovu – glasbeno zgodovino prirejeno za sodobnega, nikoli pote??enega konzumenta. Genialno.

Objavil: marvin        Kategorije: Uncategorized        Brez komentarjev

Brez komentarjev »

RSS feed za komentarje na to objavo. TrackBack URI

Komentiraj objavo

Èe želiš komentirati, moraš biti prijavljen.




Creative Commons License

p4b.nu is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Slovenia License.

Mashin' it BrandNu style | We also Twitter | Contacts, inquiries and DJ bookings via contact [at] p4b.nu
Design by Ozren :: template by #kruh :: developed and hosted by APPoteka
Inspired by WordPress - Code is poetry
Entries and comments feeds Valid XHTML and CSS ^Top^